Välkommen till Idrottsförskolan Piggelin som ligger i den härliga stadsdelen Hamre i Västerås. Vi har sex åldersindelade grupper, Kompisarna, Polarna, Vännerna, Gänget, Lirarna och Bästisarna.

På vår egna gård finns träd, planteringar, utomhusleksaker och en sandlåda som är fulla med möjligheter. Vi tar också regelbundet med barnen till närområdet som består av skogar, grönytor och lekplatser för att de ska få uppleva den fria naturen.

Vi är stolta över att kunna erbjuda en stimulerande plats för barnen att lära sig, utvecklas och uppleva rörelseglädje.

I det dagliga arbetet, som grundar sig i förskolans läroplan, väver vi in rörelselek som en naturlig del. Det sker både inomhus och utomhus under barnens vistelse på förskolan. Vi tror att det är viktigt att ge barnen en positiv upplevelse av idrott och motion som de kan ta med sig in i framtiden.

Vår Idrottsförskola strävar efter att arbeta i former där barnet får stora möjligheter att röra på sig. Även "lagkänslan" är en viktig del i vårt arbetssätt.

Vi vill skapa gynnsamma förutsättningar för barnets lärande och lägger samtidigt grunden för en sund livsstil.

piggelin.png
IMG_7719.jpeg